Telefonní ústředna - na čem závisí její cena?

26.04.2022
Telefonní ústředna - na čem závisí její cena?
Je pochopitelné, že při zřizování telefonní ústředny zákazníky často zajímá jako první cena. Protože obvykle závisí na několika faktorech, v tomto článku vám přiblížíme, co ji nejvíce ovlivňuje a jaké proměnné bereme v úvahu při přípravě cenové nabídky.

Telefonní ústředna je variabilní zařízení, které může zajišťovat komunikaci pro malé či střední firmy, ale také složitá telefonní řešení pro velké společnosti, korporace či jiné instituce.

Cena virtuální telefonní ústředny se (u nás) odvíjí hlavně od následujících faktorů:

  1. Využité funkce ústředny - Některé funkce jsou pro konfiguraci a správu jednodušší a jiné složitější, proto na nich částečně závisí i cena telefonní ústředny. Seznam základních i pokročilých funkcí naleznete na naší stránce.
  2. Počet klapek - S počtem klapek úzce souvisí vytížení našich systémů, proto se tento faktor také odráží na ceně ústředny.
  3. Rychlost zřízení služeb - Hotovou ústřednu dodáváme zpravidla do 1 týdne, maximálně do 2 týdnů po přijetí platby za zřízení. Ústředně jsme však podle okolností schopni dodat i expresně, do 2-3 dnů. Takovou dostupnost však musíme vždy ověřit a zvážit podle zaneprázdněnosti našich techniků a rozsahu řešení a může také ovlivnit cenu za zřízení. Po předání následuje čas testování zákazníka, během něhož může upřesnit své požadavky a nastavení vyšperkovat tak, aby bylo vše podle představ.
  4. Vývoj služeb na míru - V případě zájmu o úpravu nebo doplnění funkcí jsou tyto požadavky vždy oceněny podle rozsahu prací a dalších okolností.
  5. Konkrétnost představy zákazníka - Čím přesnější představu dodá zákazník, tím lépe můžeme vypracovat cenovou nabídku. V případě, že se během zřízení nebo testování ústředny zákazníkovy požadavky markantně pozmění, může to být spojeno is úpravou ceny za využívání.
  6. SLA služba / Požadavek na nonstop podporu - Zákaznické požadavky spojené se změnami na ústředně řešíme vždy přednostně a standardně v průběhu toho pracovního dne, ve kterém jsme je přijali. V případě zájmu o nonstop technickou podporu, zákazníkům rádi poskytneme tzn. SLA službu, která je zpoplatněna navíc.
  7. Doplňkové služby a jiné - Další poplatky mohou ovlivnit např. DDI množiny telefonních čísel, speciální čísla, hlasové programy, doplňkové hlasové kanály a pod.

Co ovlivňuje cenu telefonní ústředny?

Velká nebo malá telefonní ústředna?

Potenciální klienti se u nás často dotazují na cenu malé telefonní ústředny, aniž by uvedli bližší specifikaci. Vzhledem k množství proměnných je obtížné určit, co je velká nebo malá telefonní ústředna a dát jí cenu bez bližších informací. Ne vždy platí, že telefonní ústředna s 1 klapkou (1 agentem) je ta nejjednodušší a ústředna s 10 klapkami je složitější. I 1 klapka může mít za sebou složité hlasové menu nebo tzv. IVR strom, který je náročný pro nastavení a správu. 10 klapek naopak může sloužit pouze k propojování hovorů a volání mezi klapkami, což jsou jedny ze základních a nejpoužívanějších funkcí telefonních ústředen, proto jsou zpoplatněny nižší částkou.

Malá telefonní ústředna nebo velká telefonní ústředna?

Pro zajištění co nejpřesnější ceny připravujeme každou cenovou nabídku na míru. Stačí, když nám svou představu řeknete vlastními slovy. Naši pracovníci zákaznické podpory vám položí doplňující otázky, které nám pomohou přiblížit to, čeho chcete telefonní ústřednou dosáhnout a následně pro vás navrhneme řešení a připravíme nezávaznou cenovou nabídku. Neváhejte nás kontaktovat na naší infolince +420 210 012 420 nebo na [email protected].

Autor blogu - Petra Čtvrtníčková
V naší společnosti jsem začínala na obchodním oddělení jako podpora pro potenciální i stávající zákazníky. Za 3,5 roku jsem se naučila mnoho o zákaznických potřebách či požadavcích a zjistila jsem, jakou situaci se klienti snaží nejčastěji vyřešit a o jaké služby mají největší zájem. Později mě zlákal marketing, kde využívám všech svých dosavadních zkušeností a spolu s kolegy se věnuji novým projektům, službám a návrhům na zlepšování. Také se zabývám psaním blogů a článků, které pomáhají našim čtenářům přijít na to, jak by jim služby VIPTel mohly usnadnit pracovní či soukromou komunikaci.

petra
Instagram logoLinkedIn logoFacebook logoVIPTel blog logo

Zpět na všechny blogy