Hardwarová vs. virtuální telefonní ústředna – která nabízí více benefitů?

12.04.2022

Ať už plánujete zavést telefonní ústřednu bez předchozích zkušeností nebo potřebujete aktualizovat svou komunikaci novějším systémem, je možné, že se pozastavíte nad tím, zda je vhodnější hardwarové nebo virtuální řešení. V dnešním článku vám je představíme blíže a pokusíme se usnadnit Vaše rozhodování.

Telefonní ústředna bývá nazývána různě, což může být pro lidi, kteří se v této terminologii dobře nevyznají, zmatečné. Setkáme se s názvy jako např.:

  • pobočková telefonní ústředna
  • digitální telefonní ústředna
  • VoIP telefonní ústředna
  • VoIP virtuálna ústredňa
  • VoIP virtuální ústředna
  • ústředna PBX
  • domácí telefonní ústředna
  • cloudová ústředna
  • a rôzne iné...

V každém případě se však jedná o telefonní systém, který má za úkol distribuci hovorů s množstvím různého využití. Její funkce usnadňují zejména komunikaci v rámci jedné budovy či firmy, ale ústředna spolupracuje například is různými domovními vrátnými, díky kterým můžete mluvit přes interkom s bytem, kterému zazvoníte.

Virtuální telefonní ústředna

Virtuálna telefónna ústredňa

  • Není nutná fyzická ústředna ve vašich prostorách
  • ✅ Kromě hardwarových telefonů je možné využívat také softwarové telefony v PC nebo ve smartphonu
  • Zprávu ústředny, pravidelné aktualizace i zálohu ústředny vám zajistí poskytovatel, například. my, takže se nemusíte o nic starat
  • Nižší počáteční náklady v porovnání s hardwarovou ústřednou
  • ✅ Nejste limitován počtem klapek a funkcionalitami HW zařízení
  • ✅ U nás platíte pouze za ty funkce, které skutečně využíváte
  • ✅ V případě výpadku internetu na vašich telefonech lze využívat klapky v aplikaci ve smartphonu na mobilních datech
  • ✅ Virtuální ústředna má „nekonečnou“ záruku, není možné, aby se vám pokazila a museli jste ji vyměnit
  • ❌ V případě výpadku internetu na vašich telefonech nejsou dostupné ani interní linky

Hardwarová telefonní ústředna

Hardvérová telefónna ústredňa

  • ✅ V případě, že vypadne internet v místě využívání, je možné si dále telefonovat "v rámci ústředny", jelikož je fyzicky propojená
  • ✅ Máte-li zaškoleného technika, může ústřednu sám spravovat
  • ❌ Kromě samotných telefonů je nutná i fyzická ústředna umístěná ve vašich prostorách a tím pádem i strukturovaná kabeláž
  • ❌ Vyšší počáteční náklad v porovnání s virtuální telefonní ústřednou
  • ❌ V případě, že nemáte vlastního zaškoleného technika, je třeba připlatit si za nastavení a správu ústředny
  • ❌ Jste limitováni funkcemi ústředny i počtem klapek, které nabízí - pro rozšíření je třeba kupovat nákladné přídavné moduly
  • ❌ Pokud máte zájem pouze o základní nastavení, zbytečně platíte i za funkce, které nebudete využívat
  • ❌ Po čase je hardware zastaralý, skončí mu záruka, zpravidla jej nelze opravit, je třeba jej vyměnit a začít celý proces znovu

I když hardwarová ústředna poskytuje několik jedinečných výhod, poměr benefitů z našeho pohledu jednoznačně převažuje právě u virtuální telefonní ústředny. Při zvažování vhodného řešení je však samozřejmě třeba brát v úvahu různé faktory v závislosti na situaci klienta, který službu vyhledává.

Autor blogu - Petra Čtvrtníčková
V naší společnosti jsem začínala na obchodním oddělení jako podpora pro potenciální i stávající zákazníky. Za 3,5 roku jsem se naučila mnoho o zákaznických potřebách či požadavcích a zjistila jsem, jakou situaci se klienti snaží nejčastěji vyřešit a o jaké služby mají největší zájem. Později mě zlákal marketing, kde využívám všech svých dosavadních zkušeností a spolu s kolegy se věnuji novým projektům, službám a návrhům na zlepšování. Také se zabývám psaním blogů a článků, které pomáhají našim čtenářům přijít na to, jak by jim služby VIPTel mohly usnadnit pracovní či soukromou komunikaci.

petra
Instagram logoLinkedIn logoFacebook logoVIPTel blog logo

Zpět na všechny blogy